Navigacija

MSR-2 - Savremene teorije i terapijski modeli u socijalnom radu

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije drugog ciklusa
Studijski program Socijalni rad
Naziv Savremene teorije i terapijski modeli u socijalnom radu
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
MSR-2 obavezan 1 3P + 1V 5.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Upisan prvi semestar master studija -
    Ciljevi izučavanja predmeta
    Usvajanje teorijskih znanja o glavnim psihoterapijskim modelima i mogućnostima njihove primjene u praksi socijalnog rada.
    Ishodi učenja (stečena znanja)
    Ovako koncipirana nastava pruža studentima savremeno profesionalno obrazovanje prema standardima struke, što treba da omogući odgovarajuće promjene u pogledu njihove kompetencije da se aktivno bave terapijskim radom. Željeni ishodi učenja mogu se postići pristupom koji u najvećoj mjeri angažuje studente u praktičnim aktivnostima koje su neposredno povezane sa njihovim kompetencijama uz aktivnu participaciju i osposobljavanje za samostalan profesionalni rad.
    Sadržaj predmeta
    Stručni standardi socijalnog rada i mogućnost za primjenu različitih terapijskih modela; Psihodinamska terapija – teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Bihejvioralno-kognitivna terapija– teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Geštalt terapija i Terapija realnosti– teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Egzistencijalistička terapija i Transakciona analiza - teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Pristup usmjeren na krizu i Socio-humanistički modeli terapije – teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Porodična terapija i Sistemska porodična terapija – teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Različiti pristupi porodičnoj terapiji. Primjena u socijalnom radu; Rekapitulacija osnovnih terapijskih modela u socijalnom radu – teorijske osnove, metode i tehnike različitih terapija. Primjena različitih terapijskih model u socijalnom radu i mogućnosti eklektičkog pristupa
    Metode izvođenja nastave
    Nastava na predmetu će se izvoditi predstavljanjem tema i razgovorom o pitanjima iz nastavne materije, kao i čitanjem zadanih materijala i pisanjem kolokvija i radova iz predispitnih obaveza.Temeljna predmetna obaveza za sve studente je redovno pohađanje nastave, čitanje nastavnih materijala i pisanje predispitnih obaveza u toku semestra.
    Literatura
    1. Vidanović, I. (2008). Terapijski modeli socijalnog rada, (treće autorsko izdanje), Beograd.
    2. Pejn, M. (2000). Savremene teorije socijalnog rada, Filozofski fakultet u Banjoj Luci, Komesgrafika.
    3. Nowak, J. (2004). Mrežni socijalni rad, Filozofski fakultet Banja Luka, Komesgrafika
    4. Vlajković, J. (1992). Životne krize i njihovo prevazilaženje, Nolit, Beograd
    5. Rodžers, K. (1985). Kako postati ličnost, Nolit
    Oblici provere znanja i ocenjivanje
    Tok nastavnog procesa i njegovi ishodi prate se, vrednuju i evaluiraju u okviru šest komponenti koje u konačnici mogu da ve vrednuju sa maksimalnih 100 bodova. 1. Prisustvo i aktivnosti tokom organizovanog nastavnog rada/predavanjima (0-10 bodova) 2. Samostalni rad na upoznavanju teorije, njene primjene u praksi i kritičkih procjena vrijednosti teorije i prakse (0-15 bodova)29 3. Prikazi knjiga, naučnih i stručnih članaka (0-15 bodova) 4. Rad na literaturi (Prikazi knjiga, naučnih i stručnih članaka iz dodatne literature)(0-10 bodova) 5. Test znanja/kolokvijum (0-20 bodova) 6. Završni ispit – Teorijski-empirijska-razvojna elaboracija izabranog problema/teme (završni dio ispita) (0-30 bodova)
    Posebna naznaka
    -