MSR-2 - Savremene teorije i terapijski modeli u socijalnom radu (MSR-2)
| Course specification | ||||
|---|---|---|---|---|
| Type of study | Master academic studies | |||
| Study programme | ||||
| Course title | Savremene teorije i terapijski modeli u socijalnom radu (MSR-2) | |||
| Acronym | Status | Semester | Number of classes | ECTS |
| MSR-2 | mandatory | 1 | 3L + 1E | 5.0 |
| Lecturers | ||||
| Lecturer | ||||
| Lecturer/Associate (practicals) | ||||
| Prerequisite | Form of prerequisites | |||
| Upisan prvi semestar master studija | - | |||
| Learning objectives | ||||
| Usvajanje teorijskih znanja o glavnim psihoterapijskim modelima i mogućnostima njihove primjene u praksi socijalnog rada. | ||||
| Learning outcomes | ||||
| Ovako koncipirana nastava pruža studentima savremeno profesionalno obrazovanje prema standardima struke, što treba da omogući odgovarajuće promjene u pogledu njihove kompetencije da se aktivno bave terapijskim radom. Željeni ishodi učenja mogu se postići pristupom koji u najvećoj mjeri angažuje studente u praktičnim aktivnostima koje su neposredno povezane sa njihovim kompetencijama uz aktivnu participaciju i osposobljavanje za samostalan profesionalni rad. | ||||
| Content | ||||
| Stručni standardi socijalnog rada i mogućnost za primjenu različitih terapijskih modela; Psihodinamska terapija – teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Bihejvioralno-kognitivna terapija– teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Geštalt terapija i Terapija realnosti– teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Egzistencijalistička terapija i Transakciona analiza - teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Pristup usmjeren na krizu i Socio-humanistički modeli terapije – teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Primjena u socijalnom radu; Porodična terapija i Sistemska porodična terapija – teorijske osnove, metode i tehnike terapije. Različiti pristupi porodičnoj terapiji. Primjena u socijalnom radu; Rekapitulacija osnovnih terapijskih modela u socijalnom radu – teorijske osnove, metode i tehnike različitih terapija. Primjena različitih terapijskih model u socijalnom radu i mogućnosti eklektičkog pristupa | ||||
| Teaching Methods | ||||
| Nastava na predmetu će se izvoditi predstavljanjem tema i razgovorom o pitanjima iz nastavne materije, kao i čitanjem zadanih materijala i pisanjem kolokvija i radova iz predispitnih obaveza.Temeljna predmetna obaveza za sve studente je redovno pohađanje nastave, čitanje nastavnih materijala i pisanje predispitnih obaveza u toku semestra. | ||||
| Literature | ||||
| ||||
| Evaluation and grading | ||||
| Tok nastavnog procesa i njegovi ishodi prate se, vrednuju i evaluiraju u okviru šest komponenti koje u konačnici mogu da ve vrednuju sa maksimalnih 100 bodova. 1. Prisustvo i aktivnosti tokom organizovanog nastavnog rada/predavanjima (0-10 bodova) 2. Samostalni rad na upoznavanju teorije, njene primjene u praksi i kritičkih procjena vrijednosti teorije i prakse (0-15 bodova)29 3. Prikazi knjiga, naučnih i stručnih članaka (0-15 bodova) 4. Rad na literaturi (Prikazi knjiga, naučnih i stručnih članaka iz dodatne literature)(0-10 bodova) 5. Test znanja/kolokvijum (0-20 bodova) 6. Završni ispit – Teorijski-empirijska-razvojna elaboracija izabranog problema/teme (završni dio ispita) (0-30 bodova) | ||||
| Specific remarks | ||||
| - | ||||
