PN - Površinski nosači
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije drugog ciklusa | |||
| Studijski program | Građevinarstvo | |||
| Naziv | Površinski nosači | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| PN | obavezan | 1 | 2P + 2V | 5.0 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| - | - | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Upoznavanje sa osnovnim teorijskim pojmovima kao i metodama za određivanje naponsko-deformacionog stanja površinskih nosača u građevinskim konstrukcijama. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Razumijevanje osnovnih teorijskih postavki na kojima se zasniva proračun površinskih nosača u građevinarstvu. Sposobnost za usvajanje odgovarajućeg proračunskog i matematičkog modela za posmatrani problem. Sposobnost za proračun određenih klasa površinskih nosača. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Osnovni pojmovi i klasifikacija površinskih nosača. Teorija savijanja tankih ploča. Navier-ovo i M. Levy-jevo rješenje za pravougaone ploče. Kružne ploče. Ploče napregnute u svojoj ravni. Membranska teorija ljuski. Rotaciono simetrične ljuske pri rotaciono simetričnom opterećenju. Membranska teorija cilindričnih ljuski. Teorija savijanja cilindričnih ljuski. Numeričke metode za rješavanje ploča: metod konačnih razlika, metod konačnih traka, metod konačnih elemenata. Rad u slobodnom i vlasničkom softveru. Definisanje individualnih godišnjih zadataka. | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Auditorna predavanja i praktične vježbe. Izrada godišnjih zadataka u računarskom centru uz konsultacije sa saradnikom. | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Obavezna je samostalna izrada i odbrana godišnjeg zadatka tokom semestra. Studenti koji ne polože kolokvijume tokom semestra, popravne kolokvijume polažu u terminima redovnih ispitnih rokova. | ||||
| Posebna naznaka | ||||
| - | ||||
