2C13GEO004 - Modeli demografskog razvoja
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije drugog ciklusa | |||
| Studijski program | Geografija | |||
| Naziv | Modeli demografskog razvoja | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| 2C13GEO004 | obavezan | 1 | 2P + 2V | 7.5 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Interdisciplinarni pristup i usvajanje specifičnih znanja i sposobnosti demografske analize primjenom direktnih i indirektnih demografskih tehnika. Težište proučavanja je na primjeni demografskih modela u svrhu analize složene problematike kretanja stanovništva, komponenti demografskog razvoja i strukturnih karakteristika stanovništva. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Studenti trebaju steći specifična znanja i vještine sistemske analize iz oblasti demografskog razvoja primjenom odgovarajućih demografskih modela, što bi im omogućilo obavljanje djelatnosti u ustanovama za planiranje i razvoj. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Pojam i značaj demografskih modela. Metode i tehnike demografske analize. Vrste i tipovi demografskih modela. Osnovni modeli demografskog razvoja. Analitičko-sintetički modeli. Funkcionalno-sintetički modeli. Maltuzijanske populacije. Model stacionarnog stanovništva. Model stabilnog stanovništva. Modelne tablice mortaliteta -Tablice Ujedinjenih nacija za zemlje u razvoju. Kol-Demenjijeve modelne regionalne tablice. Lidermanov sistem tablica i Brasove logit tablice. Modeli fertiliteta – Kol-Traselov model i Brasov model. Model nupcijaliteta. Modeli migracija. Demografske teorije i potreba za novom teorijom demografskog razvoja. Primjena demografskih istraživanja u društvenoj praksi. | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Usvajanje specifičnih znanja o savremenim demografskim teorijama, metodama i tehnikama, kroz analizu demografskih procesa i problema kod nas i u svijetu. Stručna znanja i sposobnosti će se obezbijediti kroz predavanja, vježbe, konsultacije i praktičnu nastavu kroz obradu seminarskih radova koji obuhvataju studije slučaja, te analizira demografska statistika primjenom odgovarajućih demografskih metoda i modela. | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Provjera znanja se obavlja pismeno (test) u toku semestra. Završni ispit se polaže pismeno (test) i usmeno. Predat i odbranjen seminarski rad na vježbama je uslov za pristupanje pismenom testu, odnosno usmenom ispitu. | ||||
