Navigacija

09FPED - Pedagogija

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije prvog ciklusa
Studijski program Francuski jezik i književnost
Naziv Pedagogija
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
09FPED obavezan 8 2P + 0V 3.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Nema uslova
    Ciljevi izučavanja predmeta
    Cilj ovog predmeta je uvod u teorijsko – metodološke osnove pedagogije kao društvene nauke, njen značaj i funkcije u svakodnevnom društvenom kontekstu. Izučavanje predmeta Pedagogija omogućuje sticanje teorijskih i praktičnih saznanja o vaspitanju i obrazovanju kao osnovnim društvenim fenomenima kojima se pedagogija bavi. Studenti stiču opšte kompentencije o nastanku i područiju djelovanja pedagogije, kao i njenom odnosu sa drugim naukama, njenom sadržaju, funkciji i ulozi u vaspitanju i obrazovanju.
    Ishodi učenja (stečena znanja)
    Osposobljenost studenata za upoznavanje novih saznanja o pedagogiji i predmetu njenog proučavanja – vaspitanju, da se osposobe da ta saznanja kritički preispitaju i dalje razvijaju, te da ih u praksi koriste; da spoznaju dostignute mogućnosti i granice djelovanja na ličnost vaspitanika; da se osposobe da istražuju pedagošku teoriju i praksu i da se osposobe i razvijaju neophodne vještine uspješne i kvalitetne komunikacije sa vaspitanicima.
    Sadržaj predmeta
    Pojam, predmet, zadaci pedagogije Pedagogija – nauka o vaspitanju Naučne osnove pedagogije Razvoj pedagogije kroz istoriju Vaspitanje – specifičan proces i djelatnost, Cilj i faktori vaspitanja Komponente vaspitanja Principi i metode vaspitnog rada Pregled razvoja nastave; Nastavni sistemi Vaspitno-obrazovni sistem u RS Školski sistem – kritika tradicionalne i izgradnja savremene škole Savremena škola i njena funkcija u obrazovanju i vaspitanju učenika; Obiljježja nove generacije učenika Uspješni obrazovni sistemi u svijetu Virtuelne škole i virtuelno učenje Cjeloživotno učenje – formalno, neformalno i informalno učenje
    Metode izvođenja nastave
    Nastava na predmetu će se izvoditi predstavljanjem tema i razgovorom o pitanjima iz nastavne materije, kao i čitanjem zadanih materijala i pisanjem kolokvija i radova iz predispitnih obaveza. Temeljna predmetna obaveza za sve studente je redovno pohađanje nastave, čitanje nastavnih materijala i pisanje predispitnih obaveza u toku semestra. - Da bi stekao uslov za ovjeru urednog pohađanja predmeta, student može ukupno izostati najviše tri nedjelje, odnosno 20% nastave iz predmeta. Za studente koji kasne na čas više od deset minuta ili koji čas napuste deset i više minuta ranije smatraće se da nisu prisustvovali tom času.
    Literatura
    1. Mikanović, B., Jevtić, B.,(2015). Pedagogija – osnovna znanja o vaspitanju. Banja Luka: GrafoMark.
    2. Macanović, N. (2015). Pedagoške aktuelnosti. Banja Luka, Udruženje nastavnika i saradnika Univerziteta u Banjoj Luci.
    3. Potkonjak, N. (2003). HH vek: „ni vek deteta“, ni vek pedagogije – ima nade. Novi sad: Pedagoško društvo Srbije.
    4. Giesecke, H. (1993). Uvod u pedagogiju. Zagreb: Educa.
    5. Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT-Centar.
    Oblici provere znanja i ocenjivanje
    Provjeravanje znanja i utvrđivanje koliko su studenti aktivni u nastavi vrši se tokom čitavog semestra. Znanje se provjerava pomoću dva kolokvija, a aktivnost studenata se iskazuje kroz pisanje seminarskih radova, uredno pohađanje nastave, učešće u debatama, pripremu prezentacija i kroz druge oblike kreativnog učešća u nastavnom procesu. Na taj način studenti ispunjavaju predispitne obaveze kroz koje mogu da steknu 50 bodova (dva kolokvija po 20 bodova, seminarski rad 5 bodova te uredno i aktivno pohađanje nastave 5 bodova). Završni ispit obavlja se usmeno i na njemu se provjerava znanje iz cijelog gradiva, a nosi najviše 50 bodova. Konačna ocjena se izvodi sabiranjem bodova iz predispitnih obaveza i bodova sa ispita.