Navigacija

N20-33 - Multimedijalno novinarstvo

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije prvog ciklusa
Studijski program Novinarstvo i komunikologija
Naziv Multimedijalno novinarstvo
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
N20-33 obavezan 6 2P + 3V 7.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
In accordance with the rules of studying in the First cycle of studies Formalno-akademski
Ciljevi izučavanja predmeta
Osnovni cilj u okviru predmeta usmeren je na izučavanje i razvijanje informacione, vizuelne i digitalne pismenosti studenata u nameri da mogu da kompetentno upravljaju platformama za uređenje „onlajn“ sadržaja, te da na isti način mogu da adekvatno primene različite programe za unapređenje onlajn sadržaja, tj. sadržaja namenjenog za distribuciju putem novih medijskih tehnologija.
Ishodi učenja (stečena znanja)
Studenti će imati priliku da izučavaju nove teorijske i praktične pristupe u postupcima prikupljanja, uređenja i diseminacije informacija putem novih medijskih tehnologija. Studenti će moćii da prepoznaju digitalne kapaciteta informacione tehnologije (IT) s jedne, i prirodu medijske informacije, s druge strane. Studenti, takožđe, mogu da nauče da transponuju medijske informacije iz jednog u drugi medijski format. Studentima će se prezentovati forme vizuelne komunikacije, kao i načini poboljšanja sveukupnog medijskog prikaza sadržaja putem multimedijalnih elemenata i tehnika. Studenti će moći će da razumeju povezanost IT i način uređenja sadržaja za savremene medije.
Sadržaj predmeta
Digitalno doba i novi mediji 2. Razvoj i kapaciteti IT i digitalnih medija 3. Diskurs novih informacionih tehnologija i novi jezik medija 4. Manovičevi principi novih medija (numerička predstava, modularnost, automatizacija, promenljivost, transkodiranje) 5. Sistemi za kreiranje i upravljanje veb sadržajima (kako proizvoditi sadržaj za digitalno doba) 6. Značaj i primena slobodnih programa na internetu 7. Pisanje za onlajn medije 8. Uređenje sadržaja u onlajn medijima (prepričavanje, agregacija sadržaja, destilacija sadržaja, drugačije posmatranje sadržaja (drugi ugao). 9. Spajanje medijskog formata i izvora i hronologija – novi sadržaji 10. Izrada i upotreba infografika 11. Novinarstvo i mediji 3.0 (informacija, promocija, prodaja...) 12. Agregacioni mediji i kreiranje sadržaja 13. Upotreba drona i mulimedijalnost 14. Dugi tekstovi na internetu i multimedijalnost 15. Budućnost multimedijalnosti na internetu
Metode izvođenja nastave
Interakivna predavanja i vježbe, samostalni istraživački rad studenata, individualne i grupne konsultacije.
Literatura
  1. Preporučena osnovna literatura: 1. Tapavički Duronjić, T. (2017). „Digitalni informacioni sisitemi“ Banja Luka: FPN Univerziteta u Banjoj Luci. 2. Tapavički Duronjić, T. (2008). „Kompjuterska kultura i moderni mediji“. Banja Luka: Filozofski fakultet. 3.Todorović, A.(2017).„Diskurs novih tehnologija“. Beograd: Clio. 4. Krejg, R. (2010). „Onlajn novinarstvo“. Beograd: Clio. 5. Tapaviči Duronjić, T.(2006). „Internet i komunikacija, medijska sinergija postmedija“. Zavod za udžbenike IS.
  2. Džej Konrad Levinson, (2020). "Gerila marketing", Beograd: Rad.
  3. Ašmanovi, I. / Kasperska, N. (2023). "Digitalna higijena". Riznica: Beograd.
Oblici provere znanja i ocenjivanje
Prisustvo i aktivnost u nastavi 10 Kolokovijum 20 Samostalan istraživački rad 30 Završni ispit 40
Posebna naznaka
N20-33