URGP - Upravljanje rizikom građevinskih projekata
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije drugog ciklusa | |||
| Studijski program | Građevinarstvo | |||
| Naziv | Upravljanje rizikom građevinskih projekata | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB | 
| URGP | izborni | 2 | 3P + 2V | 7.0 | 
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Nema | Nema | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Studenti treba da se upoznaju sa osnovnim kategorijama i pojmovima iz oblasti upravljanja rizikom pri realizaciji građevinskih projekata. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Studenti se osposobljavaju da procjenjuju projektni rizik, kao kumulativni efekat događanja neželjenih pojava koje će negativno uticati na projektne ciljeve, odnosno stepen izlaganja negativnim događajima i njihove vjerovatne posledice. Student poseduje znanja za korišćenje upravljanja rizikom, analiziranju i reagovanju na faktore rizika građevinskih projekata i njegovih ciljeva. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Definicija rizika, uzroci visokog rizika, značaj procjene, donošenje odluka. Planiranje u uslovima rizika – analiza upravljačkih odluka, identifikacija rizika, ocjena rizika projekta, vrednovanje rizika i analiza alternativa, odgovornost i osiguranje planiranih akcija, mjere za smanjenje rizika. Implementacija plana upravljanja rizikom projekta, rješavanje eventualnih konflikata, analiza posljedica izvršenja plana. Primjena savremenih tehnika mekog programiranja u upravljanju rizikom. | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Predavanja, vježbe, konsultacije, izrada i odbrana seminarskog rada (elaborata). | ||||
| Literatura | ||||
| 
 | ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Studenti su obavezni da prisustvuju nastavi i da urade godišnji zadatak (elaborata) i polože kolokvijume(testove) i/ili završni ispit. | ||||
| Posebna naznaka | ||||
| . | ||||
