Navigacija

O2018IEPO - Elektronsko poslovanje

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije prvog ciklusa
Studijski program Poslovna informatika
Naziv Elektronsko poslovanje
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
O2018IEPO obavezan 7 4P + 3V 8.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
Nema uslovljenosti.
Ciljevi izučavanja predmeta
Upoznavanje studenata sa internet-tehnologijom i savremenim oblikom poslovanja zanovanom na intenzivnoj primjeni informacione, a naročito internet-tehnologije. Ovdje je važno upoznavanje sa elektronskim poslovanjem. Posebno se izučava problematika koncepta upravljanja odnosima s kupcima i poslovne inteligencije u uslovima elektronskog poslovanja. Cilj je da se ukaže i na dubinske promjene koje se dešavaju u sferi savremene ekonomije pod dejstvom internet-tehnologije i elektronskog poslovanja, koje se manifestuju paradigmom tzv. nove ekonomije i fenomenom privredne globalizacije.
Ishodi učenja (stečena znanja)
Sistematizacija i analiza pojmova i koncepta elektronskog poslovanja pružiće studentima potrebna znanja za pokretanje, uvođenje i praktikovanje aktivnosti elektronskog poslovanja u praksi.
Sadržaj predmeta
Nastanak i razvoj interneta, analiza opšteg stanja u internetu, principi rada interneta, načini povezivanja s internetom; Standardni internet-servisi; Elektronsko poslovanje; Područja primjene elektronskog poslovanja (elektronska razmjena podataka, elektronska prodaja dobara i usluga, elektronska kupovina, elektronska trgovina i njeni modeli, elektronski marketing, elektronska trgovina kapitalom, elektronski sistemi rezervacije, elektronsko bankarstvo i online finansijske transakcije, elektronski sistemi plaćanja, elektronsko izdavaštvo, elektronska zabava i rekreacija, elektronsko mobilno poslovanje); Uticaj informacione tehnologije na snage konkurentske prednosti u elektronskom poslovanju; Informaciona tehnologija i Porterov lanac vrijednosti (ulazna logistika, proizvodnja, izlazna logistika, upravljanje lancem nabavke, marketing i prodaja, usluge nakon prodaje, korporativna infrastruktura, upravljanje ljudskim resursima, razvoj, nabavka); Poslovna inteligencija; Upravljanje znanjem i poslovna inteligencija (kolektivne memorije, korporativni intraneti i portali za podršku odlučivanju, ekstraneti i međuorganizacioni portali, mjerenje i analiza uspješnosti Web-sajta); Upravljanje odnosima s kupcima; Skladište podataka i metode i alati za sticanje znanja iz podataka; Oblici zloupotrebe informacione tehnologije u elektronskom poslovanju.
Metode izvođenja nastave
Predavanja, studije slučajeva, vježbe na računaru.
Oblici provere znanja i ocenjivanje
Kolokvij 1 (0-20 bod); Kolokvij 2 (0-20 bod.); Završni ispit (0-50 bod.); Pohađanje nastave (2 boda); Aktivnosti na nastavi (0-8 bod.)
Posebna naznaka
Položen test na računarima je preduslov za izlazak na završni ispit.