SR1-59 - Vještine i tehnike socijalnog rada u zajednici
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije prvog ciklusa | |||
| Studijski program | Socijalni rad | |||
| Naziv | Vještine i tehnike socijalnog rada u zajednici | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| SR1-59 | obavezan | 8 | 3P + 2V | 6.0 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Upisana četvrta godina studija, položen predmet Socijalni rad u zajednici | Položen ispit | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Ciljevi predmeta su: ovladavanje osnovnim vještinama i tehnikama koje koristi socijalni radnik djelujući u zajednici na praćenju i analiziranju socijalnih potreba, izboru prioriteta i planiranju mjera, uspostavljanju saradnje sa korisnicima i različitim akterima, razvoju projekata, namicanju sredstva, pregovaranju i animiranja građana da se uključe u dobrovoljne aktivnosti. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Od studenta se očekuje da: - razumije faze i procese djelovanja socijalnog rada u zajednici - ovlada osnovnim metodama, tehnikama i vještinama procjene potreba korisnika za uslugama socijalnog sektora u zajednici; - razumije proces i smisao metode voditelja slučaja - ovlada osnovnim vještinama strateškog i operativnog planiranja; - ovlada osnovnim vještinama pregovaranja i posredovanja; - ovlada osnovnim vještinama koordinacije i uspostavljanja međusistemske saradnje i - da razumije sadržaj i osnovne principe lobiranja u socijalnom radu. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj predmeta obuhvata sljedeće tematske jedinice: - Osnovne vještine i tehnike socijalnog rada u zajednici; - Metode i tehnike za identifikaciju potreba grupa korisnika: anketa i fokus grupe - Metode i tehnike za identifikaciju potreba grupa korisnika: forum grupe, i mapiranje potreba u zajednici - Metode i tehnike za identifikaciju potreba grupa korisnika: nominalni grupni pristup; delfi tehnika i neposredno posmatranje. - Monografske studije, komparativno terensko istraživanje, Eko mapa. - Faza upoznavanja zajednice - Pojam i sadržaj vođenja slučaja - Faze vođenja slučaja - Faza planiranja. - Odnos između direktnih i indirektnih socijalnih akcija u zajednici - Osnove strateškog planiranja. - Osnove operativnog planiranja. - Osnovne strategije i taktike pregovaranja. - Osnove lobiranja u socijalnom radu. - Osnove medijacije u zajednici | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Predavanja i vježbe sa interaktivnim učenjem. Interaktivno učenje po grupama. Prikazivanje video meterijala i dokumentarnih filmova. Seminari iz literature. Pisani seminarski radovi. Usmeni komentari i kraće prezentacije na času. Konsultacije. | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Provjeravanje znanja i utvrđivanje koliko su studenti aktivni u nastavi vrši se tokom čitavog semestra. Znanje se provjerava pomoću dva kolokvija, a aktivnost studenata se iskazuje kroz pisanje seminarskih radova, uredno pohađanje nastave, učešće u debatama, pripremu prezentacija i kroz druge oblike kreativnog učešća u nastavnom procesu. Na taj način studenti ispunjavaju predispitne obaveze kroz koje mogu da steknu 50 bodova (dva kolokvija po 20 bodova, seminarski rad 5 bodova te uredno i aktivno pohađanje nastave 5 bodova). Završni ispit obavlja se usmeno i na njemu se provjerava znanje iz cijelog gradiva, a nosi najviše 50 bodova. Konačna ocjena se izvodi sabiranjem bodova iz predispitnih obaveza i bodova sa ispita. | ||||
| Posebna naznaka | ||||
| nema | ||||
