OGD09OOP - Objektno-orijentisano programiranje
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije prvog ciklusa | |||
| Studijski program | Geodezija | |||
| Naziv | Objektno-orijentisano programiranje | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| OGD09OOP | izborni | 7 | 2P + 1V | 4.0 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Nema. | - | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Postizanje teorijskog znanja iz objektno-orijentisanog programiranja, kao i znanja i vještina u projektovanju, razvoju i implementaciji objektno-orijentisanog softvera korištenjem programskog jezika C++. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Sticanje osnovnog znanja o objektno-orijentisanom programiranju. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Uvod. Koncept objektno-orijentisanog programiranja. Pregled programskog jezika C++. Klase i objekti. Konstruktori i destruktori. Preklapanje operatora. Nasljeđivanje. Polimorfizam. Izuzeci. Generičke klase i funkcije. Tokovi. Osnovi objektno-orjentisane metodologije. Enkapsulacija i modularnost. Klasifikacija operacija. Konstruktori i destruktori. Uvod u polimorfizam. Klasifikacija polimorfizma. Preklapanje funkcija i operatora. Konverzija. Veze između klasa: asocijacija, agregacija, kompozicija. Nasljeđivanje. Inkluzioni polimorfizam. Apstraktne klase. Višestruko nasljeđivanje. Generičke klase i funkcije. Prevencija otkaza. Rukovanje izuzecima. | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Predavanja, prezentacije, praktično C++ programiranje korištenjem DEV-C++ razvojnog okruženja. | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Pohađanje nastave (5 poena), kolokvijumi (40 poena), seminarski rad (15 poena), domaći zadaci (10 poena) i završni ispit (30 poena). | ||||
| Posebna naznaka | ||||
| Nema. | ||||
