Navigacija

2I18TETU - E-biznis u turizmu

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije drugog ciklusa
Studijski program Menadžment u turizmu i hotelijerstvu
Naziv E-biznis u turizmu
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
2I18TETU izborni 1, 2 2P + 2V 5.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
Nema uslovljenosti
Ciljevi izučavanja predmeta
Upoznavanje studenata sa Internet tehnologijom, kao i savremenim oblicima poslovanja u turizmu i hotelijerstvu koji su zanovani na intenzivnoj primjeni informacione, a naročito Internet tehnologije - elektronskim poslovanjem.
Ishodi učenja (stečena znanja)
Stečena znanja treba da omoguće razvoj konceptualnih i informatičkih znanja i vejština potrebnih za pokretanje, uvođenje i praktikovanje aktivnosti elektronskog poslovanja u turizmu i hotelijerstvu. Studenti će biti osposobljeni da samostalno dizajniraju Web sajt za turističku ponudu proizvoda i usluga.
Sadržaj predmeta
Elektronsko poslovanje i područja primjene elektronskog poslovanja u tirizmu (elektronska razmjena podataka, elektronska trgovina i modeli elektronske trgovine, elektronski marketing, elektronski sistemi rezervacije, elektronsko bankarstvo i online finansijkse transakcije, elektronski sistemi plaćanja). Elektronsko mobilno poslovanje u turizmu i hotelijerstvu. Pojam i značaj informacionih i rezervacionih sistema u turizmu i hotelijerstvu. Kompjuterizovani rezervacioni sistemi vazduhoplovnih kompanija. Globalni turistički distribucioni sistemi u turizmu. Galileo International - globalni distribucioni sistem. AMADEUS - globalni distribucioni sistem. SABRE - globalni distribucioni sistem. WORLDSPAN - globalni distribucioni sistem. Kompjuterizovani rezervacioni sistemi u hotelijerstvu. Uloga Svjetske turističke organizacije – WTO. Nacionalni turistički informacioni sistemi. Kompjuterizovani rezervacioni sistemi turističkih agencija i organizatora putovanja. Informacioni sistemi ostalih subjekata turističke privrede (uloga Evropske asocijacije poslovnih turističkih sajmova – ETTFA, World Travel Market, Internationale Tourismus – Borse, British Travel Trade Fair). Uticaj informacione tehnologije na snage konkurentske prednosti u turizmu i hotelijerstvu. Upravljanje znanjem i primjena poslovne inteligencije u turizmu i hotelijerstvu. Upravljanje odnosima sa kupcima u turizmu i hotelijerstvu (Customer Relationship Management, CRM).
Metode izvođenja nastave
Predavanja, diskusije, studije slučajeva, grupni rad, video prezentacije, kao i vježbe na elektronskom računaru.
Literatura
  1. Galičić, V.; Šimunić, M. (2006). Informacijski sustavi i elektroničko poslovanje u turizmu i hotelijerstvu. Opatija: Sveučilište u Rijeci, Fakultet za turistički i hotelski menadžment u Opatiji.
  2. Aleksić Marić, V. (2008). Elektronsko poslovanje. Banja luka: Ekonomski fakultet.
  3. Stankić, R. (2009). Elektronsko poslovanje. Beograd: Ekonomski fakultet.
  4. Buhalis, D. (2003). E Tourism: Information Technology for Strategic Tourism Management. Pearson (Financial Times/Prentice Hall), London.
Oblici provere znanja i ocenjivanje