Navigacija

B53624 - Grafički dizajn

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije prvog ciklusa
Studijski program Grafičko inženjerstvo - 240 ECTS
Naziv Grafički dizajn
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
B53624 obavezan 6 2P + V 4.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta
    Predmet je koncipiran u okviru savremenog diskursa grafičkog dizajna, što podrazumjeva da pored vizuelnog i praktičnog oblikovanja forme, istražuje i njene mogućnosti u okviru konteksta. S toga je, kao krajnji cilj projektovano, da nakon položenog ispita iz ovog predmeta student bude sposoban da implementira prikupljeno znanje iz različitih disciplina, te da uz korišćenje adekvatnih simbola i sadržaja, i smeštanjem istih u odgovarajući kontekst, obezbjedi pristupačnu i efikasnu komunikaciju prema primaocu tj. krajnjem korisniku.
    Ishodi učenja (stečena znanja)
    U programu edukacije grafičkog dizajnera uključeni su relevantni aspekti iz različitih disciplina, budući da elemenat kontekstualnosti u savremenom shvatanju grafičkog dizajna, uključuje aspekte disciplina: semiotike, sociologije, politike, ponajviše primjenjene psihologije. Uočavanjem i razvijanjem veza između grafičkog dizajna i šireg konteksta humanističkih-društvenih nauka, studenti imaju priliku da iskuse stvaran potencijal polja djelovanja.
    Sadržaj predmeta
    Predmet Grafički dizajn sadrži teorijski i praktičan dio. Predavanja u okviru teorijskog dijela predmeta obuhvataju sljedeće tematske cjeline: • Grafički dizajn pojam i predmet/savremeni diskurs • Grafički dizajn kao komunikacija i proces • Propaganda/Metode i tehnike propagande • Propagandni plakat • Izbor efikasne propagandne teme • Nagoni i apeli u oglašavanju • Izražajna sredstva grafičkog dizajna • Istorijat plakata • Registri i nivoi reklamnih kodova/verbalni registar poruke • Registri i nivoi reklamnih kodova/vizuelni registar poruke • Dizajn magazina i revija • Istorijat dizajna editorijala/modernizam, postmodernizam, dekonstruktivizam U okviru praktičnog dijela predmeta, kroz vježbe i grafičke radove obuhvaćene su sljedeće tematske cjeline: • Dizajn propagandnog plakata • Dizajn revijalnog oglasa • Komercijalna fotografija • Fotografisanje proizvoda • Dizajn direktnih sredstava ekonomske propagande/letak • Dizajn naslovne strane magazina • Dizajn i prelom magazina i revija
    Metode izvođenja nastave
    Predavanja, vježbe i konsultacije.
    Literatura
    1. Miodrag Nedeljković, Marketinški priručnik, D.O.O. Dnevnik - Novine i časopisi, Novi Sad 2001
    2. Fruht, M; Rakić M; Rakić I., Grafički dizajn kreacija za tržište, Zavod za izdavanje udžbenika i nastavnih sredstava, Beograd 2004
    Oblici provere znanja i ocenjivanje
    Pismeni (grafički radovi) i usmeni ispit.