Navigation

S20-4 - Основе комуникологије (С20-4)

Course specification
Type of studyBachelor academic studies
Study programme
Course titleОснове комуникологије (С20-4)
AcronymStatusSemesterNumber of classesECTS
S20-4mandatory13L + 1E6.0
Lecturers
Lecturer
Lecturer/Associate (practicals)
PrerequisiteForm of prerequisites
Learning objectives
Цињ изучавања предмета је да се студенти упознају са основама праксе и теорије комуницирања и информисања, основним појмовима и елементима комуникативног процеса и науке о комуницирању, различитим кодовима, методима, нивоима и контекстима комуницирања, комуниколошким субдисциплинама које се њима баве, као и са развојем и начином изучавања комуникологије. Такође, циљ је да се студентима представе основни појмови из методологије комуниколошких истраживања, а студенти се уводе и у расправу о међусобној вези и улози комуницирања, медија и друштва. Коначно, студенти се упознају и са стручним усмјерењима комуниколога и примјени комуникологије у другим областима.
Learning outcomes
Студенти треба да се упознају са стручним и академским пољем комуникологије, стекну разумијевање најважнијих комуниколошких питања, као и да упознају различите путеве и методе у трагању за њиховим одговорима. Након похађања предмета, студентима су јасни најважнији контексти и аспекти комуницирања у савременом друштву, начини на који се комуницирање изучава и истражује, као и различите примјене комуниколошких вјештина и знања – од интерперсоналног до организацијског и масовног комуницирања.
Content
1. Уводна разматрања, дефинисање појмова 2. Процес комуникације 3. Вербална комуникација 4. Невербална комуникација 5. Конфликти и преговарање 6. Етика и комуникација 7. Интерперсонална комуникација 8. Интеркултурална комуникација 9. Комуникација у малој групи 10. Јавна комуникација 11. Комуникација у организацији 12. Масовна комуникација и нове технологије 13. Оглашавање и односи с јавношћу 14. Нови медији и друштвене мреже 15. Медијска писменост – критичко тумачење медијског садржаја
Teaching Methods
Предавања и вјежбе са интерактивним учењем. Интерактивно учење по групама. Писани семинарски радови. Усмени коментари и краће презентације на часу. Консултације.
Literature
  1. Tabs, S. (2013). Komunikacija: principi i konteksti. Beograd: Clio. (Original title)
  2. Petrović, S. D. (2019). Umešnost komuniciranja – teorijski i praktični aspekti, Beograd: Clio. (Original title)
  3. Tomić, Z. (2003). Komunikologija. Beograd: Čigoja štapma. (Original title)
  4. Piz, A., Piz, B. (2015). Definitivni vodič kroz govor tijela. Podgorica: Nova knjiga. (Original title)
  5. Foa, M. (2017). Gospodari medija: spin doktori i manipulacija javnošću u službi vlasti. Beograd: Clio. (Original title)
Evaluation and grading
Провјера знања вршће се током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра приступитисви студенти који су испунили предиспитне обавезе. Завршни испит се организује усмено. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), активности током наставе и вјежби (5 бодова) и уредног и активног похађања предмета (5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно остварити 50 бодова. Коначна оцјена из предмета се изводи сабирањем успјеха постигнутог на свим елементима провјере знања, односно сабирањем бодова из предиспитних обавеза (максимално 50) и бодова из испита (максимално 50).