Navigation

N20-9 - Медијски дискурс (Н20-9)

Course specification
Type of studyBachelor academic studies
Study programme
Course titleМедијски дискурс (Н20-9)
AcronymStatusSemesterNumber of classesECTS
N20-9mandatory22L + 2E6.0
Lecturers
Lecturer
Lecturer/Associate (practicals)
PrerequisiteForm of prerequisites
Уписан II семестар
Learning objectives
Предмет је уводно разматрање медијског дискурса. На предмету се тумаче језичке и жанровске особине појединих медијских дискурса – новинарства, рекламе, односа с јавношћу, те забавног, научног, политичког дискурса. Исто тако, усвајају се и разматрају и поједини појмови у анализи дискурса, попут владајућег наратива, идеологије, хегемоније и моћи. Студенти се упознају и са метадискурсима у позадини појединих дискурса, као и са одабраним теоријским приступима у тумачењу и анализи дискурса. Студенти анализирају различите садржаје у медијима и уочавају њихове дискурзивне особине.
Learning outcomes
Након похађања предмета, студент разумије основне особине и умије да анализира и тумачи медијски дискурс. Студент препознаје жанровске и језичке особине и структуре медијског дискурса, као и владајуће идеологије и моћ у појединим дискурсима.
Content
1. Увод у поимање и тумачење медија и дискурса 2. Свакодневни живот, дискурс, језик, наратив, текст 3. Дискурс и стварност 4. Дискурс, идеологија, хегемонија и моћ 5. Комуникативни кодови као елементи обликовања и анализе медијског дискрса 6. Језик као средство обликовања и анализе 7. Сликовни израз и дискурс 8. Звук и музика као дискурс 9. Новинарски дискурс и његове парадигме 10. Дискурс односа с јавношћу 11. Дискурс оглашавања и тржишног комуницирања 12. Драмски дискурс 13. Историјски коријени и савремени приступи у студијама дискурса 14. Дискурс и метадискурс 15. Закључно разматрање
Teaching Methods
Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, читањем заданих материјала и писањем радова и колоквија из предиспитних и испитних обавеза. Најважнија предметна обавеза за све студенте је редовно похађање наставе, читање наставних материјала и писање предиспитних и испитних обавеза.
Literature
  1. Bogdanić, A. (2010). Ogledi iz komunikologije. Komunikološki koledž u Banjaluci. (Original title)
  2. Matheson, D. (2005). Media discourses: Analyzing media texts. OUP. (Original title)
Evaluation and grading
Провјера знања ће се вршити током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра, из испита, у вријеме редовних испитних рокова. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), 3-5 кратких радова (до 10 бодова) и редовног похађања предмета (до 5 бодова). Колоквиј је писмени рад који се изводи у току семестра. На предиспитним обавезама може се укупно освојити највише 50 бодова. Завршни испит носи највише 50 бодова.