N20-9 - Medijski diskurs (N20-9)
| Course specification | ||||
|---|---|---|---|---|
| Type of study | Bachelor academic studies | |||
| Study programme | ||||
| Course title | Medijski diskurs (N20-9) | |||
| Acronym | Status | Semester | Number of classes | ECTS | 
| N20-9 | mandatory | 2 | 2L + 2E | 6.0 | 
| Lecturers | ||||
| Lecturer | ||||
| Lecturer/Associate (practicals) | ||||
| Prerequisite | Form of prerequisites | |||
| Upisan II semestar | ||||
| Learning objectives | ||||
| Predmet je uvodno razmatranje medijskog diskursa. Na predmetu se tumače jezičke i žanrovske osobine pojedinih medijskih diskursa – novinarstva, reklame, odnosa s javnošću, te zabavnog, naučnog, političkog diskursa. Isto tako, usvajaju se i razmatraju i pojedini pojmovi u analizi diskursa, poput vladajućeg narativa, ideologije, hegemonije i moći. Studenti se upoznaju i sa metadiskursima u pozadini pojedinih diskursa, kao i sa odabranim teorijskim pristupima u tumačenju i analizi diskursa. Studenti analiziraju različite sadržaje u medijima i uočavaju njihove diskurzivne osobine. | ||||
| Learning outcomes | ||||
| Nakon pohađanja predmeta, student razumije osnovne osobine i umije da analizira i tumači medijski diskurs. Student prepoznaje žanrovske i jezičke osobine i strukture medijskog diskursa, kao i vladajuće ideologije i moć u pojedinim diskursima. | ||||
| Content | ||||
| 1. Uvod u poimanje i tumačenje medija i diskursa 2. Svakodnevni život, diskurs, jezik, narativ, tekst 3. Diskurs i stvarnost 4. Diskurs, ideologija, hegemonija i moć 5. Komunikativni kodovi kao elementi oblikovanja i analize medijskog diskrsa 6. Jezik kao sredstvo oblikovanja i analize 7. Slikovni izraz i diskurs 8. Zvuk i muzika kao diskurs 9. Novinarski diskurs i njegove paradigme 10. Diskurs odnosa s javnošću 11. Diskurs oglašavanja i tržišnog komuniciranja 12. Dramski diskurs 13. Istorijski korijeni i savremeni pristupi u studijama diskursa 14. Diskurs i metadiskurs 15. Zaključno razmatranje | ||||
| Teaching Methods | ||||
| Nastava na predmetu će se izvoditi predstavljanjem tema i razgovorom o pitanjima iz nastavne materije, čitanjem zadanih materijala i pisanjem radova i kolokvija iz predispitnih i ispitnih obaveza. Najvažnija predmetna obaveza za sve studente je redovno pohađanje nastave, čitanje nastavnih materijala i pisanje predispitnih i ispitnih obaveza. | ||||
| Literature | ||||
| 
 | ||||
| Evaluation and grading | ||||
| Provjera znanja će se vršiti tokom semestra, u vidu predispitnih obaveza, kao i na kraju semestra, iz ispita, u vrijeme redovnih ispitnih rokova. Predispitne obaveze se sastoje iz: dva (2) kolokvija (po 20 bodova), 3-5 kratkih radova (do 10 bodova) i redovnog pohađanja predmeta (do 5 bodova). Kolokvij je pismeni rad koji se izvodi u toku semestra. Na predispitnim obavezama može se ukupno osvojiti najviše 50 bodova. Završni ispit nosi najviše 50 bodova. | ||||
