SR1-20 - Teorije socijalnog rada (SR1-20)
| Course specification | ||||
|---|---|---|---|---|
| Type of study | Bachelor academic studies | |||
| Study programme | ||||
| Course title | Teorije socijalnog rada (SR1-20) | |||
| Acronym | Status | Semester | Number of classes | ECTS |
| SR1-20 | mandatory | 3 | 3L + 2E | 6.0 |
| Lecturers | ||||
| Lecturer | ||||
| Lecturer/Associate (practicals) | ||||
| Prerequisite | Form of prerequisites | |||
| Upisan treći semestar | - | |||
| Learning objectives | ||||
| Shvatanje značaja teorija za profesionalno oblikovanje socijalnih radnika i njihovu samidentifikaciju; osposobljavanje studenata da usvojena znanja o teorijama socijalnog rada primenjuju u budućoj praksi. | ||||
| Learning outcomes | ||||
| Sticanje saznanja o povezanosti teorija socijalnog rada sa opštenaučnim paradigmama i teorijama drugih društvenih nauka, kao i o povezanosti teorija, metoda i drugih elemenata nauke o socijalnm radu; usvajanje znanja o karakteristikama, doprinosima i slabostima najznačajnijih teorija socijalnog rada i njihovom uticaju na praksu i obrazovanje u socijalnom radu. | ||||
| Content | ||||
| Tipologije i klasifikacije teorija socijalnog rada; Pozitivistički uticaji na socijalni rad; Strukturalno-funkcionalistički uticaji na socijalni rad; Sistemske perspektive u socijalnom radu; Teorije sukoba; Teorije akcije; Razvoj akcionih istraživanja; Ključna obilježja akcionih istraživanja; Faze akcionih istraživanja; Kritičke perspektive u socijalnom radu; Radikalne teorije i praksa u socijalnom radu; Teorije moći - uticaji na socijalni rad; Humanističke teorije u socijalnom radu; Uticaji psiholoških teorija na nauku i praksu socijalnog rada; Modeli krizne intervencije i usredsređenosti na zadatak. | ||||
| Teaching Methods | ||||
| Nastava na predmetu će se izvoditi predstavljanjem tema u vidu pauer-point prezentacija, razgovorom o pitanjima iz nastavne materije, čitanjem zadanih materijala, pisanjem kolokvija i radova iz predispitnih obaveza. | ||||
| Literature | ||||
| ||||
| Evaluation and grading | ||||
| Konačna ocjena iz predmeta se izvodi sabiranjem uspjeha postignutog na svim elementima provjere znanja, odnosno sabiranjem bodova iz predispitnih obaveza (maksimalno 50) i bodova iz ispita (maksimalno 50). Predispitne obaveze se sastoje iz: dva (2) kolokvija (po 20 bodova), jednog (1) seminarskog rada ili usmenog prezentovanja rada na zadanu temu (5 bodova) i urednog pohađanja nastave (5 bodova). Na predispitnim obavezama može se ukupno osvojiti najviše 50 bodova. | ||||
| Specific remarks | ||||
| - | ||||
