Navigation

S-45 - Sociologija religije (S-45)

Course specification
Type of study Bachelor academic studies
Study programme
Course title Sociologija religije (S-45)
Acronym Status Semester Number of classes ECTS
S-45 mandatory 7 3L + 3E 7.0
Lecturers
Lecturer
Lecturer/Associate (practicals)
    Prerequisite Form of prerequisites
    Za praćenje kursa nisu potrebni preduslovi. Nema.
    Learning objectives
    U sklopu predmeta Sociologija religije studenti i studentkinje upoznaće se sa osnovama discipline, njenim predmetom, sadržajem i metodama istraživanja. Akcenat je na međusobnom odnosu i interakciji društva i religije, kao i manifestacijama religijskog u savremenom društvu. U tom kontekstu poseban značaj se pridaje aktuelnim dešavanjima u vezi predmeta istraživanja: sekularizacija, oživljavanje i revitalizacija religije, odnos religije i nacije (nacionalizma), odnos religije i politike, nastanak novih religija i alternativnih oblika duhovnosti. Od studenata/kinja očekuje se poštovanje različitih mišljenja i uvažavanje drugih i drugačijih pogleda na religiju.
    Learning outcomes
    Upoznavanje sa novim teorijskim pristupima u proučavanju religije; razvoj kritičkog mišljenja; razvijanje sposobnosti za kritičko poređenje i vrijednosno ocjenjivanje dosadašnjih teorijskih i naučnih pristupa u pročavanju zadatih problama.
    Content
    1. Uvod: Upoznavanje sa nastavnim predmetom i obavezama studenata; 2. Religija (pojmovna određenja, teorijski pristupi, sistematizacije i klasifikacije); 3. Metode i zadaci sociološkog proučavanja religije; 4. Religijski diskurs i religijska praksa; 5. Funkcionalistički pristup religiji Emila Dirkema; 6. Religija i društvena praksa: Rasprava o protestantskoj etici; 7. Religija i savremene društvene promjene; 8. Igra posvađanih riječi: Sekularisti versus antisekularisti; 9. Javna religija: Između upotrebe i zloupotrebe; 10. Religija i politika; 11. Religijski fundamentalizam: Konzervativni odgovor na izazove modernosti; 12. Religijski nacionalizam: Nacionalni partikularizam naspram religijskog univerzalizma; 13. Novi religijski pokreti i alternativni oblici duhovnosti; 14. Međureligijski versus interkonfesionalni dijalog: Hans King i projekt Weltethos; 15. Budućnost religije: Čemu još religija?
    Teaching Methods
    Predavanja i vježbe sa interaktivnim učenjem. Interaktivno učenje po grupama. Prikazivanje video meterijala i dokumentarnih filmova. Seminari iz literature. Pisani seminarski radovi. Usmeni komentari i kraće prezentacije na času. Konsultacije.
    Literature
    1. Ivan Cvitković (2004) Sociologija religije, Sarajevo: DES. Str. 13–200. (Original title)
    2. Malkolm Hamilton (2003) Sociologija religije: Teorijski i uporedni pristup, Beograd: Clio. Str. 303–443. (Original title)
    3. Hubert Knoblauch (2004) Sociologija religije, Zagreb: Dereta. (Original title)
    4. Grace Davie (2007) The Sociology Of Religion, London: Sage. (Original title)
    5. Đuro Šušnjić (1998) Religija I i II, Beograd: Čigoja štampa. (Original title)
    Evaluation and grading
    Provjera znanja vršće se tokom semestra, u vidu predispitnih obaveza, kao i na kraju semestra, na završnom ispitu, u vrijeme redovnih ispitnih rokova. Završnom ispitu mogu pristupiti svi studenti koji su ispunili predispitne obaveze. Završni ispit se organizuje usmeno. Predispitne obaveze se sastoje iz: dva (2) kolokvija (po 20 bodova), aktivnosti tokom nastave i vježbi (5 bodova) i urednog i aktivnog pohađanja predmeta (5 bodova). Na predispitnim obavezama može se ukupno ostvariti 50 bodova. Konačna ocjena iz predmeta se izvodi sabiranjem uspjeha postignutog na svim elementima provjere znanja, odnosno sabiranjem bodova iz predispitnih obaveza (maksimalno 50) i bodova iz ispita (maksimalno 50). U zavisnosti od ostvarenog broja bodova konačna ocjena se formura prema Pravilima studiranja na prvom i drugom ciklusu studija na Univerzitetu u Banjoj Luci.