SR1-13 - Socijalni rad s pojedincem
| Course specification | ||||
|---|---|---|---|---|
| Type of study | Bachelor academic studies | |||
| Study programme | ||||
| Course title | Socijalni rad s pojedincem | |||
| Acronym | Status | Semester | Number of classes | ECTS |
| SR1-13 | mandatory | 2 | 3L + 2E | 6.0 |
| Lecturers | ||||
| Lecturer | ||||
| Lecturer/Associate (practicals) | ||||
| Prerequisite | Form of prerequisites | |||
| није условљен | нема условљености | |||
| Learning objectives | ||||
| Циљ наставе и практичног рада је да студенти овладају основним методским приступима и практичним знањима из области социјалног рада с појединцем. Студенти ће стећи сљедећа знања: Холистички приступ људским потребама и проблемима; Успостављање и одржавање професионалног односа са клијентима; Процјену потреба, ризика, снага и ресурса појединца и породице; Планирање интеревенција, услуга и мјера. | ||||
| Learning outcomes | ||||
| Реализацијом наставног програма очекује се да студенти стекну основна теоријска и практична знања за примјену различитих метода социјалног рада, способност за препознавање значаја индивидуалног и тимског рада, као и за вођење докуменатције у раду с појединцем и породицом. Студенти треба да овладају суштином модерне методе рада са појединцем, а она се односи на помоћ коју социјлани радник пружа клијенту како би могао развити своје властите могућности и у пуној мјери се ангажовати у савладавању личних тешкоћа. Студенти треба да овладају сљедећим садржајима: Вјештине припреме за рад с клијентом; Успостављање и одржавање помагачког односа; Проучавање документације; Сарадња са другим стручњацима; Проучавање историје живота клијента и историје проблема; Проучавање ужег и ширег окружења клијента; Синтеза свих чињеница (података); Социјална терапија (третман); Израда социјалне анамнезе и вјештине писања налаза и мишљења социјалног радника и Праћење резултата мјера које су предузете (евалуација рада с клијентом). | ||||
| Content | ||||
| Социјални рад у систему наука о човјеку. II Узроци настанка социјалних случајева III Општа начела и правила у раду с појединцем IV Професионални однос у социјалном раду с појединцем. V Фазе социјалног рада с појединцем (припремно-организациона фаза, улога тријажера, основна евиденција и документација. VI Тимски рад у социјалном раду VII Методе, технике и вјештине социјалног рада VIII Фаза социјалне дијагнозе (процјене) IX Проучавање истрије живота клијента и историје случаја. Значај и начини проучавања историје живота клијента и историје случаја. X Проучавање околине клијента (уже и шире) XI Социјална анамнеза. Шта је социјална анамнезаи како се долази до социјалне анамнезе? Како се пише социјална анамнеза? XII Синтеза свих чињеница (података) – социјална дијагноза, евалуација и прогноза XIII Интерперсонално посредовање у социјалном раду. XIV Налаз и мишљење социјалног радника. XV Социјана терапија (третман). | ||||
| Teaching Methods | ||||
| Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. Свака наставну јединицу прати сет практичних вјежби које за циљ имају савладавање основних вјештина из предметне јединице. | ||||
| Literature | ||||
| ||||
| Evaluation and grading | ||||
| Провјера знања ће се вршити током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра, из испита, у вријеме редовних испитних рокова. | ||||
