Navigacija

RP2122 - Razvojna psihologija 2

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije prvog ciklusa
Studijski program Pedagogija
Naziv Razvojna psihologija 2
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
RP2122 obavezan 4 2P + 2V 5.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
Položen ispit iz Razvojne psihologije 1 Položen ispit iz Razvojne psihologije 1
Ciljevi izučavanja predmeta
Predmet razvojna psihologija 2 nadovezuje se na predmet Razvojna psihologija 1 sa ciljem da produbi prethodno usvojena znanja. U skladu sa navedenim, razvoj se posmatra koroz razvoj različitih aspekata razvoja (fizičkog, motornog, kognitivnog, emocionalnog, socijalnog, moralnog i razvoja ličnosti) u svim periodima života osobe (prenatalni razvoj, period novorođenčeta, rani razvoj, predškolski period, srednje djetinjstvo, adolescencija i ulazak u odraslo doba).
Ishodi učenja (stečena znanja)
Od studenta se očekuje da bude sposoban da: • Razumije šta čini razvojne promjene u okviru svakog od aspekata razvoja. • Poznaje razvojne prekretnice u fizičkom, motornom, kognitivnom, emocionalnom, socijalnom, moralnom razvoju i razvoju ličnosti. • Povezuje razvojne promjene različitih aspekata u okviru svakog od razvojnih perioda (od prenatalnog perioda do odraslog doba). • Razumije važnost različitih konteksta i njihovu ulogu u razvoju osobe. Razvija osjetljivost za različitost. • Osmišljava različite intervencije bazirane na poznavanju razvoja kojim bi se razvoj određenih pojedinaca i grupa mogao podstaći. • Poznaje načine procjene pojedinih aspekata razvoja na različitim uzrasnim periodima.
Sadržaj predmeta
Nastavne jedinice: 1. Prenatalni razvoj jedinke; Prenatalni okolinski uticaji; Trudnoća kao međufaza u procesu razvoja porodice - kontekst za prenatalni razvoj; Moguće veze i implikacije za razvoj. 2. Period odojčeta - motorni i perceptivni razvoj; Rana deprivacija i obogaćivanje. 3. Tjelesni i motorni razvoj; Razvoj krupne i fine motorike; Razvoj mozga. 4. Kognitivni razvoj - Pijažetanski organizovani stadijumi. 5. Kognitivni razvoj - Vigotskijanska paradigma. 6. Kognitivni razvoj - Pristup obrade informacija. 7. Emocionalni razvoj - izražavanje i razumijevanje emocija; Temperament. 8. Razvoj sistema afektivnog vezivanja; Različite figure vezivanja i doprinos razvoju; 9. Transfer afektivne vezanosti sa roditeljskih figura na vršnjake i partnere; Afektivna vezanost u adolescenciji i odraslom dobu; 10. Vaspitni stilovi roditelja i konteksti razvoja. 11. Interakcija sa vršnjacima - razvoj shvatanja prijateljstva. 12. Moralni razvoj i stadijumi moralnog razvoja; Kritike teorija. 13. Moralna samokontrola, agresivno i prosocijalno ponašanje. 14. Razvoj ličnosti - pojam o sebi i socijalno razumijevanje. 15. Razvoj samopoštovanja i identiteta; Adolescentni period i faze u razvoju identiteta.
Metode izvođenja nastave
Nastavni program se realizuje kroz plenarna predavanja, rad u malim grupama, vježbe i radionice, diskusione grupe, prikaze primjera kao i individualni angažman studenata kroz praktične zadatke.
Literatura
  1. 1. Berk, E.L. (2015). Dječja razvojna psihologija. Naklada Slap, Jastrebarsko.
  2. 2. Žiropađa, Lj. (2012). Razvojna psihologija. Čigoja štampa, Beograd.
  3. 3. Stefanović-Stanojević, T. (2011). Afektivna vezanost. Razvoj, modaliteti i procena. Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet, Niš.
  4. 4. Kapor-Stanulović, N. (2007). Na putu ka odraslosti. Zavod za udžbenike i nastavna sredstva , Beograd.
  5. 5. Hadžić, A., Mirović, T. (2016). Afektivna vezanost, rane maladaptivne sheme i stresna iskustva. Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka.
Oblici provere znanja i ocenjivanje
Pohađanje nastave Kolokvijum 1 20 Završni ispit 50 Aktivnost u nastavi 10 Kolokvijum 2 20 Ukupno 100
Posebna naznaka
Konačna ocjena iz predmeta se izvodi sabiranjem uspjeha postignutog u svim elementima provjere znanja, odnosno sabiranjem bodova iz predispitnih obaveza (maksimalno 50) i bodova osvojenih prilikom polaganja završnog ispita (maksimalno 50). Na svakom kolokvijumu i završnom ispitu student treba da pokaže znanje od minimum 51%. Znanje ispod navedenog nivoa nije prihvatljivo i neće biti uključeno u bodovanje.