Navigacija

SR-26 - Osnove menadžmenta u socijalnom radu

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije prvog ciklusa
Studijski program Socijalni rad
Naziv Osnove menadžmenta u socijalnom radu
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
SR-26 obavezan 4 2P + 1V 4.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Upisana druga godina Slušanje predmeta
    Ciljevi izučavanja predmeta
    Cilj nastave predmeta „Osnove menadžmenta u socijalnom radu“ je da osposobi studente za upotrebu znanja i vještina iz oblast menadžmenta u socijalnom radu u skladu sa savremenim teorijskim pristupima, interdisciplinarnim saznanjima i praktičnim iskustvima.
    Ishodi učenja (stečena znanja)
    Ovladavanje: pojmovno teorijskim osnovama menadžmenta u socialnom radu; ključnim oblastima prmjene menadžmenta u oblasti socijalnog rada, kao što su: komunikacija, liderstvo, radne grupe, konflikti u organizacijama, timski rad, menadžment usluga, etika profesije; ciljevima i principima socijalnog marketinga i njegove primjene u socijalnom radu; i oblašću odnosa sa javnošću u kontektstu ustanova i institucija gdje djeluje socijalni rad
    Sadržaj predmeta
    Pomovno-teorijske osnove menadžmenta (Pojam menadžmenta; Shvatanja u definisanju menadžmenta; Razvoj misli o menadžmentu ili upravljanju; Teorije menadžmenta; Radne grupe i menadžment; Komunikacija i menadžment; Liderstvo; Menadžment i konflikti: konflikti u organizaciji) II Socijalni marketing u socijalnom radu (Pojam i ciljevi socijalnog marketinga; Elementi socijalne kampanje u socijalnom marketingu) III Odnosi sa javnošću (PR) kao menadžment funkcija u socijalnom radu i neprofitnim organizacijama ( Pojam i defnisanje odnosa sa javnošću; Funkcije odnosa sa javnošću; Spoljni mediji i odnosi sa medijima; Specifičnosti odnosa sa javnošću u neprofitnim organizacijama) IV Osnovne specifičnosti menadžmenta u socijalnom radu (Menacment i profesionalna etika socijalnog rada; Timski rad u socijalnom radu; Menadžment usluga u socijalnom radu i soc. zaštit)
    Metode izvođenja nastave
    Predavanja, power-point prezentacije, video materijal, vežbe, interaktivni rad, rad u malim grupama, samostalne aktivnosti.
    Literatura
    1. Rakas, S. (2004). Sociologija menadžment. Beograd: Megatrend Univerzitet, 41-68, 211-201, 228- 265, 271-276;
    2. Kotler, F., Roberto, N., Li N. (2008). Socijalni marketing. Beograd: Klio, 13-45, 67-102, 228- 234, 360-367, 397-404, 472-477
    3. Gavrilović, A. Ćuk, M. (2015), Menadžment u sistemu socijalne zaštite, Banja Luka: FPN
    Oblici provere znanja i ocenjivanje
    Pohađanje nastave 5 bod. Grupni rad Završni ispit 50 bod. Aktivnost na nastavi 5 bod. Kolokvijum 40 bod.