Навигација

МП-4 - Политички менаџмент

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије другог циклуса
Студијски програмПолитикологија
НазивПолитички менаџмент
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
МП-4обавезан13П + 2В6.0
Наставници
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Условљност другим предметимаОблик условљености
Уписана прва година мастер студија-
Циљеви изучавања предмета
Упознавање студента са основним категоријалним системом и појмовима који се односе на политички менаџмент, упознавање са новим парадигмама савременог политичког маркетинга, претпоставкама и ограничењима креирања ефективног политичког менаџмента, те основама управљања политичким процесима.
Исходи учења (стечена знања)
Успјешним завршетком предмета Политички менаџмент и савладавањем градива студент ће стећи основна теоретска и практична знања о политичком менаџменту, потребна за управљање политичким партијама и другим организацијама, вођење изборних кампања, управљање политикима и сл.
Садржај предмета
Уводна расправа; Нове парадигме политичког менаџмента; Претпоставке и ограничења креирања ефективног политичког менаџмента; Комуникација као базични инструмент политичког менаџмента; Управљање политичким партијама и организацијама; Општа карактеристика савремених покрета; Распад идеје о држави благостања; Маркетинг основа и програм друштвених организација; Истраживање маркетинга друштвених група; Управљање политичким процесима; Лобирање
Методе извођења наставе
Предавања и вјежбе са интерактивним учењем. Интерактивно учење по групама. Приказивање видео метеријала и документарних филмова. Семинари из литературе. Писани семинарски радови. Усмени коментари и краће презентације на часу. Консултације.
Литература
  1. Johnson, D. W. ed. (2009): Routledge Handbook of Political Management, New York: Routledge
  2. Славујевић, З. (2008): Политичко комуницирање, политичка пропаганда, политички маркетинг, Београд: Факултет политичких наука, Чигоја;
  3. Церфас, А., Радојковић, М. (2011): Менаџмент политичке комуникације, КАС, Београд;
  4. Chomsky, N. (1997): Media control. New York: Seven Stories Press;
  5. McNair, B. (2003): Uvod u političku komunikaciju, Fakultet političkih znanosti, Zagreb;
Облици провере знања и оцењивање
Провјера знања вршће се током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра приступитисви студенти који су испунили предиспитне обавезе. Завршни испит се организује усмено. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), активности токомнаставе и вјежби (5 бодова) и уредног и активног похађања предмета (5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно остварити 50 бодова. Коначна оцјена из предмета се изводи сабирањем успјеха постигнутог на свим елементима провјере знања, односно сабирањем бодова из предиспитних обавеза (максимално 50) и бодова из испита (максимално 50). У зависности од оствареног броја бодова коначна оцјена се формура према Правилима студирања на првом и другом циклусу студија на Универзитету у Бањој Луци (Члан 47)., на завршном испиту, у вријеме редовних испитних рокова.
Посебна назнака
-